deeeep

Att läsa böcker = sömnpiller
Jag somnar alltid när jag läser även om det är skitspännande. Så jag får sitta och nypa mig själv för att inte somna, lite små jobbigt men men.
När jag satt där ute och läste va det inte ett moln på himlen sen läste jag ett kapitel och kollade upp mot himlen igen och ser moln överallt, va schöön då. Så det var bara att förflytta sig till gillestugan o mysa i soffan istället.

Men varför jag skriver nu igen va för att jag tänkte på en sak när jag var ute och sprang imorse som jag glömde att skriva om innan, en djuuuup grej.
Jag tänkte på mina vänner. Jag känner folk från skolan, friidrotten, kyrkan, fester, kompisars kompisar osv. Alltså man känner ju sjukt mycket folk, andra mer och andra mindre och man umgås mer med vissa än med andra. Vissa umgicks man med 24/7 för några år sedan som man knappt pratar med nu. Vissa trodde man aldrig att man skulle kunna komma bra överrens med men ojj så fel man hade.
Som tur är träffar man ju sina vänner rätt ofta som i skolan och på träningar m.m och jag måste ju säga att jag har världens goaste vänskapskrets! 
Men sen börjar man bli sådär nojjig och tänka, va händer när det inte finns någon mer tid. Hur kommer man klara av när någon i ens närhet dör. Tänk på alla äldre människor som har vänner som dör en efter en, det kan ju inte finnas något värre.

Statstiknissar räknar ju ut att varje dag dör så och så många i trafikolyckor o så och så många får allergisk chock av getingsstick och dör osv. Och när man tänker efter är chansen rätt stor att någon man känner kommer att råka illa ut än att ingen gör det och då får man en sån där jobbig klump i bröstet. 
Jag är så tacksam för att jag aldrig har behövt uppleva något så hemskt som att förlora en vän och jag hoppas att det tar lång tid innan det händer. 

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska knyta ihop säcken. Men att man ska ta vara på tiden man har med sina vänner :)

Nu blev det lite nedstämt kände jag, det var inte meningen men djupa grejer ska väl få en att fundera och tänka till lite. 
Aja nu ska jag iväg och jobba och tjäna pengar på brunstorp :D

Take care ! 


Kommentarer
Postat av: Martina

wow, modjo goes serious ^^

haha, jag kan ju allvarligt säga att jag inte trodde vi skulle komma så bra överrens. MEN SE SÅ FEL MAN KUNDE HA :D:D:D:D:D: ;)<3 waaah, vi har ett år kvar tillsammans att ses varje dag^^

2009-05-17 @ 18:21:57
URL: http://maarooo.blogg.se/
Postat av: Anna

Modjo goes djup :O ?

2009-05-18 @ 21:42:17
URL: http://annaafredriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0