silver silver :D

(Lite fakta för er som inte har så stor koll på friidrott ;)
I stafett 1000 meter, eller svensk stafett som det även kallas, springer man fyra olika långa sträckor. 100m, 200m, 300m och slutligen 400m som tillsammans blir 1000m, smart va. Varje lag har då en löpare till varje sträcka.
I finalen kan man sedan byta ut två stycken löpare, dvs 50% av laget för att "toppa" laget inför finalen. Vilket jag tycker är väldigt dåligt eftersom det bara gynnar storklubarna, lite fuskigt.
O 4*100m hoppas jag ni vet hur det går till annars är det ju ledsamt... )

I försöken sprang Ellen sprang 100 m, Olivia 200 m, Jag 300 m och Frida 400m.
Till finalen ändrade vi laget så att Ellen sprang 100 m, Olivia 200 m, Emma 300 m och Jag 400m.

Olivia o Ellen har typ knappt lärt sig att gå, o är så små att de egentligen tävlar i F17 men fegar inte för att joina F19. Vilket gjorde att vi va yngsta laget som var anmälda typ men vi är så sjukt grymma och sprang till oss ett SM-Silver :D

Övernattingen spenderades på en härlig camping bredvid nån sjö där vi passade på och bada. På natten sen kunde verken jag, Olivia, Ellen eller Tommy sova så vi sprang runt i stugan o busa med alla fram till kl. 03.00. Bl. a målade vi lite på Ellens och Fridas kropp och tog lite fina bilder på folket :D

Efter några få timmars sömn var det dags att gå upp och tagga nästa stafett 4*100m och vi körde då på laguppställningen Olivia, Jag, Emma och Ellen. Vi hoppades på en finalplats men köttade istället till oss ytterliggare än silver medalj.
Det finns inte ord för hur stolta jag är över mina flickor, ni är så sjukt bra så det finns inte !
AWESOME !!!!



Happy days!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0